+

A tanár a hibás, ha nem megy jól a matek?

2021-07-15Elmélkedésmatek megértése, gyakorlás, tanár, stressz, érettségi,

Mennyire valós indok az, ha rossz vagy matekból, és erre az a gondolatod:  „azért, mert nem értem, nem jól magyaráz a tanár.” 

Tényleg ennyi lenne a probléma?

A diákok általában ezt az érvet hozzák fel, és részben igazuk is van.

A szülők úgy próbálják a felelősséget hárítani a diákról, hogy azt mondják, le van terhelve a gyerek, meg a digitális oktatás miatt nem működik stb. Talán még ez is igaz.  Aztán vannak olyan szülők, akik kerek-perec azt mondják, hogy nem tanul a gyerek, mert a koronavírus alatt alig látta tanulni, nem volt kedve, úgy kellett könyörögni neki, hogy tanuljon.

Nem csoda, ha stresszel megy neki az érettséginek!

idegesblog

Mi a közös nevezője ezeknek az érveknek?

Hol volt valójában az elakadás?

Van olyan terület az életedben, amely távol állt tőled és sosem érdekelt?
Mi lehet ennek az oka? Miért nem tud érdekelni?

Én elmondhatom, hogy a villamosság igen messze áll tőlem. Mintha kínaiul olvasnám az ehhez kapcsolódó anyagokat.

Mit gondolsz, ha a gyermeked nem tudja, hogy mit jelent a derékszög, nem tudja, hogy egy háromszögben melyik a csúcs, melyik az oldal, hogy rajzoljuk be a magasságát, akkor hogyan fog neki menni a Thálesz tétel vagy a Pitagorasz tétel?

És szomorú, de az érettségizőimnél is van ilyen probléma!
Nem hibáztatom a diákjaimat érte!

De hogyan is szerethetné meg a matekot, hogyan lenne belőle jó, ha már az alapoknál van egy hatalmas űr, ami nincs helyre téve? Fel fogja adni. És azt mondja a végén, nem értem, nem is érdekel.

De tudok mondani még egy példát.

Racionális számok jelentése: Azok a számok amelyek felírhatóak két egész szám hányadosaként.

Éreztem az egyik diákomnál (és ez az egyik nagy előnyöm, egyből tudom, ha van valami meg nem értés), hogy amikor mondtam példákat is erre, még mindig nem stimmelt valami. A háttérben egy bizonytalan csönd.

Aztán rájöttem, hogy a maga a hányados fogalma nem volt meg! Hogy maga az elvégzett osztás értéke, maga egy hányados. Egy tört tulajdonképpen egy hányados.

A matek megértése és szeretete között egyenes arányosság van.

Ahogyan az alapok megvannak, úgy a gyakorlat során egyre több a sikerélmény, és a végén megszeretik a matekot a diákjaim.

Kivétel nélkül minden diákomnál érzem ezt, és többen rólam való véleményükként el is mondták ezt.

 

És tulajdonképpen a tevékenységemnek ez a fő célja, hogy megszeresd a matekot!

Ha ezt elérem, akkor már érted és távol leszel a kettestől!

 

Készülj fel velem az érettségire!

 

Kapcsolat

  • 8492 Kerta, Somló utca 170, hrsz.
  • +36 20 510 4474
  • info kukac ravix pont hu

Hírlevél

A weboldal sütiket (cookie) használ az alapvető működés, valamint a jobb felhasználói élmény eléréséhez. Az oldal használatával elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót. A süti beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.